Select Page

KALAKESED KEVADMATKAL. 

Väikesed ja suured Kalakesed pakkisid ühel ilusal kevadpäeval oma seljakoti kõige vajaminevaga, võtsid kaasa rõõmsa meele ning asusid matkateele. Meie lasteaia lähedusse ei jää kahjuks ühtegi matkarada, seetõttu tegime oma matkatee. Kokku oli meie matk 3,9 km MapMyWalk äppi näidu järgi. Kuna praegu on keeruline aeg viiruse tõttu ja lapsi käib lasteaias vähe, siis meie matkal osales 6 last ja kolm täiskasvanut. Lapsed vanuses 4 – 6 aastased.

Emajõe äärde jõudes uurisime, kas jõe ääres peidab ennast madalas vees mõni konn. Kahjuks ei õnnestunud meil sellel korral ühtegi konna päriselt uurida. Lapsed teatasid, et konnad on mürgised ja hea, et ei näinud neid. Siiski rääkisime üle, et konnad on Eestis looduskaitse all ja meie konnad inimestele ohtlikud ei ole. Järgmiseks lootsime leida teokarpe. Otsisime, mis me otsisime, ka neid polnud. Kuid meie tuleku üle rõõmustasid pardid, kes erksaid veste märgates ujusid kohe meie juurde. Tulid veest välja ning lasid ennast paari meetri kauguselt imetleda. Lapsed istusid esialgu hiirvaikselt ja muudkui vaatasid, mida pardikesed teevad. Peale mõningast vaikust jagasid lapsed oma teadmisi isas- ja emaspartidest. Üks laps ütles uhkelt, et “see on sinikaelpart,” mis oli väga õige. Lapsed ajasid esialgu segamini, milline on isane ja milline emane lind. Pärast õpetaja poolset selgitust ja päris elus partide uurimist oli see lasteaeda jõudes täitsa meeles. Esimesed muljed, mis lasteaias laulmistunnis õpetajale jagati olidki seotud partidega. See oli laste jaoks nii põnev, kuidas part vee alt süüa otsis tagumik taeva poole.

Kui olime mõnda aega loodust ja selle asukaid otsinud ning imetlenud, siis kasutasime ilusat kevadilma laste joogaks. Õpetaja oli ettevalmistanud lastele QR koodid, milles oli peidus üks harjutus. Iga laps valis  kaardi ning tahvelarvuti abil avasid lapsed kordamööda koode. Lapsed näitasid üksteisele jooga harjutusi ning kaaslased proovisid järgi teha. Küll oli palju põnevust, et milline harjutus koodi taga ennast peidab. Lapsed polnud varasemalt QR koodidega tuttavad ja avastamisrõõmu jätkus tükiks ajaks.  

Jõe äärest tagasi lasteaeda suundudes proovisime lastega teha redeliharjutusi, mille õpetaja oli välja printinud liikuma kutsuva kooli kodulehelt. Iga laps sai endale erineva loomaga ülesande ning proovis saadud looma kombel liikuda. See tuli kõigil väga omanäoliselt välja. Tagasiteel otsisime veel kevadetunnuseid ja leidsime, et puudel on pungad võrreldes eelmise nädalaga läinud tunduvalt suuremaks. Uuel nädalal võrdleme jälle. Oli tõeliselt vahva matk.   

Matkast tegi kokkuvõtte õpetaja Elo.